FANDOM

Dida - ważna postać w Sadze. Urodzona w roku 1225, zmarła 1320. Była matką Tilii i Targenora.

Historia Edytuj

Dida urodziła się w Dolinie Ludzi Lodu, która stała się jej jedynym przyjaznym miejscem. Matka dziewczyny zmarła zaraz po porodzie, a ojcem był  Ghil Okrutny,  syn Tengela Złego. Przez pierwsze lata życia mieszkała u swojego przyrodniego brata, który obiecał jej matce, że zajmie się Didą. Niestety ojciec stwierdził, że ma mu usługiwać i wziął ją do siebie do domu. Dida starała się za wszelka cenę utrzymać kontakt z bratem. Pewnego dnia Ghil odkrył prawdę i zabił swojego syna, sam poniósł śmiertelne rany i zmarł. Dida odtąd nie miała już nikogo, kto byłby jej pociechą i wsparciem.  Zamieszkała sama, a jej częstym zadaniem było dostarczanie jej dziadkowi, Tengelowi Złemu dóbr. Pewnego dnia odmieniło się jej życie. Tengel Zły postanowił za sprawą swojej wnuczki spłodzić potomka, nie rozrzedzając krwi Ludzi Lodu. Dida została zgwałcona przez swojego znienawidzonego dziadka, czego owocem były bliźnięta. Kobieta myślała początkowo, że będzie nienawidzić owoc podłości jej dziadka, ale gdy zobaczyła dwójkę pięknych noworodków , pokochała je. Przez wiele lat Tengel Zły nie interesował się dziećmi, Dida żyła więc w miarę spokojnie, biednie. Kiedy mała Tiili przyniosła do domu magiczny korzeń mandragory, w domu Didy nastało szczęście. Niestety nie trwało ono długo. Pewnego dnia młodziutka córeczka Didy przepadła bez śladu. Kobieta domyślała się, że stoi za tym Tengel Zły. Wkrótce ojciec odebrał jej również syna, rzucając na niego urok i wyprowadzając z doliny. Dida straciła swoje dzieci i została całkiem sama w Dolinie Ludzi Lodu. Bała się opuszczać tej zapomnianej przez Boga krainy w razie, gdyby jej pociechy się odnalazły. Los jednak chciał, że Dida nigdy więcej za życia nie ujrzała córki i syna, dopiero po śmierci ukazał jej się Targenor i wyjaśnił co mu się przytrafiło. Natomiast zniknięcie Tiili przez kolejne 600 lat było tragedią...