FANDOM

Halkatla - na początku zwolenniczka Tengela Złego, potem go zdradza. Urodziła się w roku 1370, zmarła w 1390. Jej partnerem był Rune.

Historia Edytuj

Halkatla po śmierci  dziadka zostaje sama. Teraz nie ma już nikogo, komu mogłoby zależeć na młodej dziewczynie. Urodziła się  w  Lodowej Dolinie i nigdy nie było jej dane opuścić tego miejsca. Nie pasowała do społeczności, składającej się w dużej mierze z przybyłych ludzi, oraz przestępców.  Samotność Halkatli w tym miejscu nie miała granic. Pragnęła żyć jak ludzie, ci jednak odrzucali ją Dziewczyna była ładna i miała w sobie coś zaskakującego, jednak żółte oczy zdradzały dziedzictwo zła. Halkatlę nazywano czarownicą. Znała się na czarnej magii i potrafiła z niej bezlitośnie korzystać. Ludzie bali się jej traktując jak potwora i widząc tylko jej złą naturę. Halkatlę dławiła samotność i tęsknota. Tęsknota za drugą  osobą. Marzyła o takich uczuciach jak miłość i nienawidziła ludzi za to, że wiedzą co te słowa oznaczają.  Po śmierci dziadka Halkatlę wypędzono. Od czasu do czasu podchodziła do osady i przypatrywała się zakochanym parą. Smutek w jej spojrzeniu i tęsknota nie znały w takich chwilach granic. Pewnego dnia Halkatlę pojmano. Przywiązano ją do szałasu i przebito drewniana dzidą. Miała wtedy 20 lat, a śmierć przyjęła.

  Po śmierci przez sześćset lat spoczywała w Otchłani Zła czekając na wezwanie swojego mistrza. W ostatecznej walce Tengel Zły miałby w Halkatli niebezpieczną sojuszniczkę, gdyby nie przypadkowe spotkanie z Tovą. Podczas wędrówki dusz Tova odradza się w ciele Halkatli i ukazuje samotnej czarownicy jak wyglądało by jej życie  gdyby nie dziedzictwo ich złego przodka. Od tego momentu Halkatla nienawidzi Tengela Złego.