FANDOM

Opis Edytuj

Rok 1581 jesień.

Silje ma 17 lat i błąka się po Trondheim.

Przy zmarłej na zarazę matce odnajduje płaczącą dziewczynkę, którą zabiera ze sobą i daje jej na imię Sol.

W tym samym czasie Charlotta Meiden – młoda szlachcianka, córka barona wymknęła się by w lesie porzucić swego noworodka z nieprawego łoża.

Silje i Sol kierują się na wzgórze, na którym palone są ciała ofiar zarazy, po drodze słyszą kwilenie porzuconego przez Charlottę chłopca,którego Silje również zabiera ze sobą chrzcząc go imionami Dag i Liv (nie wie bowiem jakiej płci jest noworodek).

Nieopodal wzgórza i ognisk, przy których miały się ogrzać spotykają „Zwierzoczłeka”, który prosi Silje, aby uchroniła od śmierci jego brata, którego lada chwila kat miał łamać kołem na wzgórzu. Silje godzi się na to, z łatwością oszukuje wójta i jego ludzi, iż Heming jest królewskim posłańcem i w dodatku hrabią. W ramach zapłaty za pomoc Tengel wysyła Silje wraz z dziećmi na dwór malarza Benedykta. Maria i Greta zajmują się dziećmi, natomiast Silje odkrywa swój ukryty talent malarski i zaczyna pomagać Benedyktowi. Tengel odwiedza dwór tak, by nie spotkać się z Silje i dba o dobrobyt jej i dzieci.

Heming, który przypadkiem pojawia się w ich pobliżu próbuje pod pretekstem uwiedzenia Silje wykrada szal, w który owinięty był mały Dag, gdy porzucono go w lesie. Na szczęście Tengel dopadł go i odebrał skarb nim ten znalazł Charlottę i zaczął ją szantażować. W święta Silje odwiedza Tengela w zaszytej w leśnej gęstwinie chacie, jakaś chemia nieuchronnie zbliża ich do siebie bez względu na to jak mocno starają się jej oprzeć. Na nieszczęście wszystkich mieszkańców dworu pojawia się tam daleka krewna Benedykta – Abelone wraz z dwójką swych dzieci. Panoszą się, traktują wszystko jak swoje dziedzictwo, a w obawie, że Benedykt ożeni się z Silje i stracą spadek donoszą wójtowi o kontaktach Silje z „synem Diabła”, czyli Tengelem. Silje wraz z dziećmi muszą uciekać z dworu, więc Tengel zabiera je do Doliny Ludzi Lodu. Tam powierza im swój dom, a sam przenosi się do młyna. W prowadzeniu domu i opiece nad dziećmi niedoświadczonej Silje pomaga Eldrid – kuzynka Tengela. Silje i wybranek jej serca walczą z uczuciem, które coraz częściej daje im osobie znać. Dziewczyna nie czuje się najlepiej w nieprzytulnej skutej lodem dolinie, przytłaczają ją prozaiczne problemy codzienności, a także adoratorzy - chłopcy ze wsi, którzy „polują” na cnotę ślicznej dziewczyny, ale ona sama, a w przypadku amorów Heminga z pomocą Tengela, odpiera ich ataki.

Silje odwiedza dom Hanny i Grimara przynosząc do ich zaniedbanego domu jedzenie w darze.

Tengel zmuszony ciężką chorobą przenosi się na czas rekonwalescencji do domu Silje i tak już zostaje, bo zakochani nie mogą żyć z dala od siebie. Ojciec Heminga udziela im ślubu. Wkrótce okazuje się, że Silje zaszła w ciążę. Poród był ciężki,ale z pomocą czarownicy Hanny na świat przychodzi pierwsze dziecko Tengela i Silje – Liv Hanna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki